A Transzcendentális Meditációban mélyreható fiziológiai változások történnek, és bekapcsolnak szervezetünk öngyógyító folyamatai. A TM több, mint relaxáció.

A különböző meditációs technikák napjainkban egyre népszerűbb eszközei a stresszkezelésnek. A Transzcendentális Meditáció azonban minden más meditációs vagy relaxációs technikánál hatékonyabban csökkenti a stresszt. A TM ráadásul több, mint relaxáció. A gyakorlat alatt a következőket tapasztalhatjuk:

  1. Mély pihenés: bizonyos tekintetben mélyebb, mint a mélyalvás.
  2. Belső boldogság: a testünkben boldogsághormonok termelődnek.
  3. Koherens agyműködés: agyunk különböző területei összhangba kerülnek egymással.

A Transzcendentális Meditációról végzett tudományos kutatások szerint a gyakorlat alatt tapasztalt transzcendencia élménye aktivizálja testünk öngyógyító folyamatait. A TM nyújtotta egyedülálló mély pihenés alatt az a mélyen gyökerező, traumatikus stressz is kioldódik szervezetünkből, melyet sem az alvás sem az egyéb terápiák nem tudnak kioldani.

Mivel betegségeink 90%-a stresszalapú, a TM minden nagyobb betegségkategóriában javulást eredményez. A rendszeres meditálók például 48%-kal kisebb arányban kapnak szívrohamot vagy sztrókot; egy másik kutatásban azt találták, hogy a TM minden más technikánál hatékonyabban csökkenti a magas vérnyomást.

A gyakorlat mindezeket azáltal éri el, hogy kioldja a szervezetben felhalmozódott stresszt, mely a legtöbb betegség alapja. A stressz csökkenésének konkrét mutatója, hogy a Transzcendentális Meditáció gyakorlása alatt lényegesen lecsökken a kortizol hormon szintje. Ez a hormon felelős a stresszért.

Transzcendentális Meditáció = Kevesebb stressz + jobb egészség + belső boldogság + hatékony agyműködés